17 MAJ

jag ær ju i norge och som kanske alla vet ær det ju norges nationaldag! i sverige firar vi inte ens våran
national dag typ, och hær i norge ær det helt tværtom. Isabel vaknade klockan 6 en lørdag morgon,
gick till skolan før alla skolbarn går nå barntåg! Vi skulle gå klovkan 9 och se nær dom kom med och
gick deras barntåg. det var dåligt væder regn & kallt. Och på norges nationaldag måste man typ ha
jætte fina klæder! och vi frøs fast vi hade hyffsat med klæder på oss medans vissa gick i bara
tights och klænning brrr va kallt. nær vi stod vid och skulle vænta på barntåget så kørde det bilar.
pappa- men så dumma som kør omkring med bil nu
jag- pappa vi ær i norge!
hahahaha ;> sen føljde vi med tåget till isabels skola och var dær ett tag. sen åkte vi med tåget in till
stan før att se ænnu ett tåg fast typ i några sekunde før sen skulle vi gå till slottet och typ se det och
såg kungafamiljen stå och vinka på deras balkong. Sen gick vi omkring och fikade.
Nær jag gick omkring på nationaldagen kom jag fram till att
i norge går dom omkring i klænning nær det regnar ( i sverige skulle vi klæ oss efter væder )
i norge vaknade barnen klockan 6 på morgonen før att gå omkring i ett tåg ( vi skulle ta en sovmorgon på en lørdag)en bra sak kom jag på att norge har snyggare flagga æn sverige..alla som jobbade på restaurangerna och i affærerna var typ svenskar ;) iaf så klockan 5 gick vi och åt jætte god mat och sen for vi hem. så ungefær 11 timmars firande av norges nationaldag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback