auktsjaur

skoterturen till auktsjaur gick bra, förrutom att en ren nästan anföll oss
men jacke vann de han kallade för chicken racet, när vi körde på en liten
sjö gick leden rakt ner i en vak, fast jacke hann köra på sidan av den.
Vi fick också en aning rumpvärk och ryggvärk och de tog mycke längre
än väntat. Men annars gick allting bra!

I auktsjaur var vi i sleng och reivo. När vi var i sleng var de mulet, men när
vi var i reivo var det sol hela dagen. Jag har tillochmed blivit bränd, så nu är
jag röd och inte vit längre. Vi har även pimplat, men de var ganska dött!

På kvällarna åt vi god middag och hade trevligt med jackes släkt även
Lundmarks familj var där, vi spelade spel, gick ut och gick i den sk byn,
eller de har iallafall varit en by, som är ganska svårt att förstå.

jag har iaf haft en trevligt påskhelg i auktsjaur. Och nu har jag en vecka
i Åre framför mig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback